Allianz Direct
Direct naar:
Klantenservice:
Werkdagen van 08.30 tot 19.30.
Zaterdag van 9:00 tot 17:00.
Allianz Direct is een online verzekeraar die in Nederland auto- en woonverzekering aanbiedt. De toevoeging Direct staat voor het zelf online en efficiënt kunnen afsluiten van een verzekering. Maar wil je toch even iemand persoonlijk spreken, dan kun je Allianz Direct ook gewoon nog bellen.
De achtergrond van Allianz Direct
Allianz Direct maakt deel uit van de Allianz Group, één van de grootste concerns ter wereld op het gebied van verzekering en financiële producten. Het bedrijf is oorspronkelijk Duits en werd opgericht in 1890. Inmiddels is men actief in meer dan 70 landen.
De voorloper van Allianz Direct is Allsecur, een online verzekeraar sinds 2008. Deze verzekeraar viel ook altijd al onder Allianz en in 2019 werd dan ook de nieuwe naam aangenomen welke meer het wereldwijd bekende moederbedrijf benadrukt.
Verzekeringsproducten
Bij Allianz Direct kun je als particulier terecht voor een autoverzekering, opstalverzekering, inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering. Via Allianz Benelux worden echter nog veel meer verzekeringen en financiële producten aangeboden voor zowel particuliere als zakelijke klanten. Deze verzekeringen worden veelal aangeboden via een netwerk van adviseurs.
Daarnaast is in Nederland ook Allianz Global Assistance actief. Deze Allianz maatschappij biedt verzekeringen aan op het gebied van reizen, waaronder ook pechhulp en fietsverzekeringen.
Verzekeringsproducten
Overige gegevens
Postadres:
Postbus 761
3011 AP Rotterdam
Opgericht: | 2019 |
Nieuws over Allianz Direct
Allianz Direct opzeggen
Als je met een Allianz Direct verzekering wilt overstappen naar een andere verzekeraar, dan wordt de huidige verzekering meestal opgezegd door de nieuwe verzekeraar. Wij raden je dan ook aan om daar gebruik van te maken, op die manier voorkom je namelijk dat je een periode dubbel of juist helemaal niet verzekerd bent. De nieuwe en oude verzekeraar stemmen dan namelijk de overgangsdatum op elkaar af en er wordt automatisch rekening gehouden met eventuele contract- en opzegtermijnen.
Als je een verzekering gewoon wilt beëindigen dan moet je die uiteraard zelf opzeggen. Informeer bij de klantenservice van Allianz Direct of op de website naar de procedure voor opzeggen.
Ervaringen met Allianz Direct? Deel het!
Heb jij een verzekering of verzekering gehad bij Allianz Direct? Of heb je op een andere manier ervaring met deze verzekeraar? Door je ervaringen te delen kun je wellicht anderen helpen een overwogen keuze te maken.
Jouw oordeel, positief of misschien minder positief, stellen we zeer op prijs!
Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.
Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.
Dit zeggen anderen over Allianz Direct
n.loman
online afsluiten van een autoverzekering lukt niet, constant een foutmelding.
Telf. contact: na 43 minuten in de wacht eidelijk contact, halverwege de aanvraag zegt de dame: het lukt niet en de verbinding is verbroken.
Hierdoor heb ik mijn nieuw gekochte auto vandaag niet meer kunnen verzekeren en dus niet kunnen ophalen. VETTE PECH
Rob van Dijk
Let op als je een autoverzekering afsluit bij dit bedrijf. Ze hanteren andere voorwaarden dan Allianz Nederland. Ik heb in 2016 een motorongeluk gehad resulterend in -4 schadevrije jaren voor de motorverzekering in ROYdata, deze verzekering heb ik in 2018 opgezegd. Ik had mijn autoverzekering al geruime tijd bij Mercedes-Benz Insurance (tussenpersoon van Allianz Nederland) lopen met begin dit jaar 11 schadevrije jaren. Begin dit jaar besloot ik die over te sluiten naar Allianz Direct i.v.m. de kosten (was 50,= goedkoper, het werd 100,= ipv 150,=). Na twee maanden kreeg ik ineens een e-mail dat de verzekering was aangepast (zonder opgave van reden). Vrijwel tegelijkertijd werd de incassomachtiging misbruikt om de in hun ogen achterstallige premie te innen. Meerdere keren contact gehad, het bleek dat zij de premie eenzijdig hadden aangepast naar 200,= (ivm overgang van +11 naar -4 schadevrije jaren) en ook dat zij 5 jaar terugkijken en rücksichtslos gewoon de motorset bij ROYdata gebruiken voor een autoverzekering ondanks dat de risicoafweging voor auto en motor totaal verschillend is. Allianz Direct kijkt vijf jaar terug naar schades, dat is langer dan andere maatschappijen. Rechtsbijstand erop gezet, helaas, ze mogen dit gewoon doen. Per direct beëindigd en overgestapt naar een andere maatschappij.