Caiway internet, bellen en TV
Direct naar:
Klantenservice:
Maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur en zaterdag van 09:00 tot 18:00 uur.
Caiway levert internet, TV en telefonie diensten via de kabel en glasvezel in delen van Nederland. Men is vooral actief in Westland en omgeving en een groot deel van Twente. Met bijna 40 jaar ervaring ben je met Caiway verzekerd van een snelle en betrouwbare verbinding.
De geschiedenis van Caiway
Caiway bestaat sinds 1981, toen gestart als CAI Westland (Centrale Antenne-installatie Westland). In 1995 was het de eerste kabelprovider die kabelinternet aanbood, internet via de TV kabel. In 2004 is het bedrijf gesplitst in een bedrijf dat het kabelnetwerk beheerd (CAIW) en een serviceprovider die diensten (TV, internet en telefoon) aanbied via o.a. het netwerk van CAIW.
In 2011 wilde KPN het bedrijf overnemen, deze overname is niet doorgegaan wegens bezwaren van de Nederlandse Mededingingsautoriteit, het tegenwoordige ACM.
Sinds 2017 is het bedrijf eigendom van het Zweedse investeringsfonds EQT. Dit investeringsfonds is ook eigenaar van Delta in zeeland. Per 1 augustus zijn beide bedrijven samengevoegd in één holding met de naam Delta Fiber Nederland. Beide merknamen zullen echter vooralsnog blijven bestaan.
Caiway levert zijn diensten via alle netwerken van CAIW en enkele andere netwerken die niet van CAIW zijn, zoals dat van REKAM.
Netwerk en diensten
- Internet & TV
- Internet via de kabel
- Internet via glasvezel
- Digitale interactieve televisie
- TV kijken via app
- Telefonie (vast bellen)
Overige gegevens
Postadres:
CAIW Diensten B.V.
Postbus 45
2670 AA Naaldwijk
Opgericht: | 1981 |
Aantal klanten: | +/- 150.000 |
Internet & TV abonnementen van Caiway
Glasvezel Internet en TV Giga Snel + Bellen
1000 MB internet
70 TV zenders (43 HD)
87,50 p/mnd
Extra voordeel:
eerste 12 maanden 47,50
p/mnd
Glasvezel Internet en TV Giga Snel
1000 MB internet
70 TV zenders (43 HD)
85,00 p/mnd
Extra voordeel:
eerste 12 maanden 55,00
p/mnd
Nieuws over Caiway
Caiway opzeggen
Je abonnement bij Caiway op zeggen kun je normaal gesproken doen via het klantenpaneel op de website van Caiway. Heb je de inloggegevens hiervoor niet bij de hand? Neem dan contact op met de klantenservice. Neem je meerdere diensten af? Bijvoorbeeld naast internet ook televisie en/of vast bellen en je wilt alleen één van deze diensten opzeggen? Ook dan kun je het beste even contact opnemen met de Caiway klantenservice.
Als je overstapt naar een andere provider en je telefoonnummer voor de vaste lijn wilt behouden, zeg dan niet zelf je abonnement bij Caiway op. Laat in dat geval de nieuwe provider de overstap helemaal regelen om te voorkomen dat je je telefoonnummer kwijt raakt.
Je kunt bij de meeste providers van internet, TV en bellen overigens ook gebruik maken van de overstapservice. De nieuwe provider zal dan met Caiway de datum van de overstap vaststellen, op deze manier voorkom je dat je zonder aansluiting komt te zitten of juist een periode dubbel moet betalen.
Ervaringen met Caiway? Deel het!
Ben jij klant of klant geweest van Caiway? Of heb je op een andere manier ervaring met deze provider? Door je ervaringen te delen kun je wellicht anderen helpen een overwogen keuze te maken.
Jouw oordeel, positief of misschien minder positief, stellen we zeer op prijs!
Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.
Wij vragen je e-mailadres alleen ter controle. Deze wordt niet getoond bij de beoordeling, nooit gedeeld met derden en wij sturen je geen ongevraagde e-mails.
Dit zeggen anderen over Caiway
gertbrands@gmail.com
Hoewel ik geruime tijd bezig ben met de chat van Caiway is het niet gelukt mijn probleem opgelost te krijgen. Het instellen van een programma van één dag geleden of langer gaat regelmatig fout. Wanneer ik een programma kies komt er een ander programma voor die ik niet wil. Zo lukt het mij nog steeds niet dr Pol op national geographic te bekijken. Kunt U aangeven waar dat mee te maken heeft? Maar ook nederlandse programma's kan ik vaak niet bekijken.
DG van der Meer
Ik heb een Humax 5300c ontvanger die analoog is aangesloten via de coaxkabel. Deze doet het niet meer en heb hem uitgewisseld met een andere en die doet het wel. Dus neem je contact op met klantenservice.
Dan kom je geen steek verder want die hebt het over de router en de humax een half uur uitzetten en je krijg een update. Heb herhaaldelijk gezegd dat het een analoge verbinding is waar de Humax is aan gesloten.
Ik heb het idee dat de persoon niet begrijp dat de router daar niets mee te maken heb en ik hem niet op de glasvezel staan.
Bennie te Molder
Een zeer slechte ervaring met de helpdesk. Zij beheren het glasvezelnetwerk in mijn woonplaats. Ik ben vanaf 27 augustus bezig mijn aansluiting werkend te krijgen. Via de provider die ik heb gekozen kunnen ze alleen zien dat er iets niet juist werkt, via de aannemer heb ik kunnen vernemen dat alles is opgeleverd. Een poging gedaan bij Caiway meer info te krijgen. Tot mijn verbazing verbreekt de helpdesk medewerker de lijn. Ik neem geen diensten af, nou zij zijn en blijven beheerder van het netwerk en hebben daarin een verdienmodel. Lang leve service.
H.J. schepers
het is mooi als er op de tv ook beeld was geeft steeds aan inloggen maar geen beeld m v g H J Schepers, almelo
Bas van B
ik heb al jaren kabel van caiway. Bevalt opzich goed, volgens mij is internet over de kabel tv nog steeds de snelste want hier hebben wij nog geen glasvezel.