Eric 25 april 2019 Categorieën: Internet & TV, Mobiel,
Telfort stopt per 1 mei 2019 met het verkopen van abonnementen voor mobiel en thuis (internet, TV en vast bellen). In januari kondigde moederbedrijf KPN al aan te stoppen met diverse onder eigen naam opererende merken, waaronder Telfort. Hiermee voegt men dus nu de daad bij het woord.
Naast Telfort zullen ook de merken XS4ALL en Yes Telecom verdwijnen, alhoewel er recent te kennen is gegeven dat er voor XS4ALL nog naar andere oplossingen wordt gekeken. KPN zal de klanten van deze merken onderbrengen onder haar eigen hoofdmerk. Dit om het eigen merk te verstevigen en kosten te besparen op marketing en personeel. De eigenschappen van de verschillende merken worden volgens het bedrijf behouden, zo staat Telfort bekend om haar scherpe tarieven.
Stopt Telfort ook als merk per 1 mei?
Het merk Telfort blijft voorlopig nog even bestaan, ondanks dat de verkoop van de diensten en producten stopt. De website en de online support blijven na 1 mei nog even bereikbaar, zij het wel in afgeslankte vorm.
Wel sluiten per 1 mei alle fysieke Telfort winkels. Gevolg hiervan is dat de ruim 200 winkelmedewerkers hun baan verliezen. Een deel van deze medewerkers kan herplaatst worden binnen KPN, de andere medewerkers wordt begeleiding aangeboden bij het zoeken naar een nieuwe baan.
Want betekent dit voor Telfort klanten?
Ondanks dat de winkels sluiten en de verkoop van abonnementen stopt verandert er voor bestaande klanten voorlopig niets. De producten en diensten die je bij Telfort hebt lopen blijven gewoon bestaan met dezelfde eigenschappen en voorwaarden. Ook blijft voor deze diensten de merknaam Telfort nog even bestaan en zul je dus ook facturen met daarop de vertrouwde naam ontvangen.
Voor support kun je na 1 mei terecht in de winkels van KPN of via de online kanalen van Telfort.
Uiteindelijk zal het merk dus wél helemaal verdwijnen, alhoewel hier nog geen termijn voor is gegeven. Omdat deze stap al vrij snel volgt op de aankondiging in januari is het echter de verwachting dat het volledige einde nog dit jaar zal plaatsvinden. Daarmee komt er dan een einde aan 23 jaar Telfort in Nederland. Het bedrijf ontstond in 1996 en had enkele jaren later een eigen landelijke dekkend GSM netwerk in Nederland. Na de overname door KPN in 2005 werd dit netwerk geleidelijk geïntegreerd in het KPN GSM netwerk, waarop Telfort als virtuele provider (MVNO) opereerde.
Wat is het beste Telfort alternatief?
Wil je weten wat de alternatieven voor Telfort zijn? Doe dan hieronder de postcode check voor alternatieve Telfort Thuis diensten (vast bellen, internet en TV).
Of check de abonnementen van mobiele abonnementen bij andere providers door hieronder jouw wensen voor MB’s en belminuten op te geven.
Over de auteur
Eric Hes
Eric is beheerder van KiesZeker en een aantal andere websites. Hij schrijft regelmatig over diverse onderwerpen die aansluiten bij de diensten op deze website.
Tags
- Telfort
- KPN
Gerelateerde artikelen
Vrije modemkeuze is nu een recht, maar wat heb je eraan?
Frank 25 maart 2022
Als je klant wordt van een internetprovider voor vast internet thuis, eventueel met tv en telefoon, dan krijg je vrijwel altijd een modem van de provider toegestuurd, die je bij soms ook verplicht was om te gebruiken. Sinds begin dit jaar heb je echter bij alle providers het recht om een eigen modem te gebruiken.
T-Mobile heeft nu een 5G netwerk met landelijke dekking
Frank 30 oktober 2020
Eerder dan de provider zelf had verwacht zegt T-Mobile nu in heel Nederland 5G te bieden. Kanttekening bij deze claim is dat landelijk feitelijk betekent dat 90 procent van de bevolking in een gebied woont waar buitenshuis 5G dekking is.
Bereikbaar en online blijven op vakantie onze tips
Eric Update: 21 februari 2023
Nu de vakanties weer voor de deur staan is het nuttig om de mogelijkheden en valkuilen van bereikbaar en online zijn op je vakantieadres weer eens op een rij te zetten. Of je nu in Nederland blijft, in Europa of naar een land buiten Europa gaat, het is altijd weer opletten dat je geen torenhoge kosten maakt met je bel- en internetgedrag.
Meer consumenten profiteren van combivoordeel vast en mobiel bellen
Frank Update: 11 augustus 2021
Een vast én mobiel abonnement bij dezelfde provider afsluiten is populair. Er zijn in Nederland nu al zo’n drie miljoen consumenten die dit hebben gedaan. Providers bieden hierbij aantrekkelijke kortingen en andere voordelen.